Materiały do edukacji zdalnej


ZAJĘCIA INFORMATYCZNO-KOMPUTEROWE
Klasa VIII

nauczyciel: J. Myćka

Cyberprzemoc

Gry logiczne i edukacyjne



Czerwony Kapturek

Urzyj klawiszy strzałek i zaprowadź Czerwonego Kapturka do Babci.

Przejdź do gry »

Segregacja śmieci

Wrzuć śmieci do odpowiedniego pojemnika

Przejdź do gry »
...

Pololoruj obrazki
Przejdź do gry »

Memory - warzywa i owoce

Znajdź pary ukrytych obrazków.

Podczas wykonywania ćwiczenia musisz w skupieniu starać się zapamiętywać położenie odkrywanych obrazków. Gdy odkryjesz dwa takie same obrazki znikną one z planszy. Gra się kończy po odkryciu wszystkich obrazków.
Powodzenia!

Przejdź do gry »
...

Połącz kropki 

Połącz kropki zgodnie z kolejnością liczb. Zacznij od liczby ( 1 ). Na każdej kropce musisz kliknąć lewym klawiszem myszy.

Przejdź do gry »

Ułóż kafelki o takim samym kolorze obok siebie tak, aby było ich conajmniej 3 w linii poziomej lub pionowej. Znikną one wtedy z planszy.
Powodzenia!

Przejdź do gry »

Zniszcz kolorowego węża z kulek.

Przejdź do gry »

Ułóż puzzle

Pooglądaj film, w którym pokazuję
jak posługiwać się programem.


Wybierz puzzle i przejdź do gry.

Reklamy w Internecie

Literki, liczby i słowa



Znajdź i wskarz zadane litery. Po wskazaniu wszystkich zadanych liter naciśnij przycisk [ SPRAWDŹ ]
aby przejść do następnego zadania.

Przejdź do gry »
Rymy

Dopasuj rymujące się słowa i kliknij przycisk [ SPRAWDŹ ]

Przejdź do gry »
Słowo na literkę...

Wskaż, co rozpoczyna się na podaną literkę i kliknij przycisk [ SPRAWDŹ ]

Przejdź do gry »

Dopasuj słowo do obrazka.

Przejdź do gry »

Co przedstawia obrazek?

Przejdź do gry »
...

Dopasuj zdanie do obrazka.  

Przejdź do gry »

Odczytaj lub posłuchaj i wskaż odpowiednią liczbę.

Przejdź do gry »

Przeliczanie na konkretach

Przelicz przedmioty i wpisz odpowiednią liczbę klikając na cyfry znajdujące się u dołu ekranu. Jeżeli liczba jest dwucyfrowa np. 12, musisz kliknąć na cyfrę jeden i na cyfrę dwa. Po wpisaniu wyniku naciśnij przycisk [ SPRAWDŹ WYNIK ]

Przejdź do gry »
Nad, pod, po lewej, po prawej

Określ położenie postaci względem słoika

Przejdź do gry »
...
Dodawanie w zakresie 10.

Wpisz wynik dodawania i naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

DODAWANIE W ZAKRESIE 10 »

Dodawanie w zakresie 20.

Wpisz wynik dodawania i naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

DODAWANIE W ZAKRESIE 20 »
Dodawanie w zakresie 50

Dodaj liczby i wskaż prawidłowy wynik

Przejdź do gry »
...

Pisanie na klawiaturze


Wpisywanie wszystkich liter klawiatury

Ćwiczenie polega na wpisywaniu pojedynczych literek pojawiających się na ekranie.

Klawiatura na ekranie nie służy do wpisywania liter. Podpowida nam ona tylko, w którym miejscu na klawiaturze twojego komputera znajduje się podana litera.

Literki wpisuj za pomocą klawiatury swojego komputera. Pamiętaj, aby przed rozpoczęciem wpisywania literek kliknąć na pole tekstowe, aby pojawił się migający kursor.

LITERKI »

Polskie „ogonki”

Poćwicz pisanie polskich liter.


Aby napisać polską literę, np. ą,
musisz wcisnąć prawy klawisz [ Alt ] i klawisz z literką [ a ].

[ Alt ] + [ a ] = ą
[ Alt ] + [ e ] = ę
[ Alt ] + [ o ] = ó
[ Alt ] + [ s ] = ś
[ Alt ] + [ l ] = ł
[ Alt ] + [ z ] = ż
[ Alt ] + [ x ] = ź
[ Alt ] + [ c ] = ć
[ Alt ] + [ n ] = ń

Po wpisaniu literki naciśnij klawiisz [Enter]

OGONKI, CZYLI POLSKE ZNAKI »

Poćwicz wpisywanie wyrazów.

WYRAZY 3-LITEROWE »
WYRAZY 6-LITEROWE »

Wielkie litery

Wielkie litery wpisujemy wciskając jednocześnie np. klawisz z literą [ A ] i klawisz [ shift ].

Aby wpisać wielką polską literę „z ogonkiem” np. Ś, trzeba jednocześnie wcisnąć trzy klawisze: [ prawy ALT ] + [ shift ] + [ S ].

Poćwicz pisanie wielkich i małych liter.
Po wpisaniu litery naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

WIELKIE I MAŁE LITERY »

Zdania

Poćwicz pisanie zdań.
Po wpisaniu zdania naciśnij klawisz [ Enter ] aby przejść do następnego zadania.

WPISYWANIE ZDAŃ »

Gry zręcznościowe


Hop! Siup! Brzoskwinki

Zbieraj brzoskwinki.
Nie łap innych przedmiotów.
Użyj myszki lub klawiszy strzałek do poruszania się dziewczynką.

Przejdź do gry »

Wyścigi samochodowe

Poćwicz posługiwanie się klawiszami kursorów.
Siądź za kierownicą samochodu sportowego i dojedź do mety w określonym czasie.

Przejdź do gry »
Placeholder image

 

Niepubliczne Szkoły Specjalne
ul. Wiejska 9
57-450 Ludwikowice Kłodzkie
tel./fax (074) 871 67 15
nsps@poczta.onet.pl